lördag 2 oktober 2010

Det här ser bra ut och Sjuka hundar

FIBK A-truppen 2010/11
Ja, nu menade jag ju egentligen inte det här granna gänget, men visst är de fina mina pojkar? :)
'
Jag tänkte mer på underhållningen jag fått de sista två dagarna med oavgjort mot Lindås i JuniorAllsvenskan, och vinst ikväll mot Pixbo i div 2. :) Två svåra matcher, där nog de flesta trodde vi skulle förlora. Men inte med mina kämpar, dem kan man aldrig räkna ut!
Jag är grymt stolt över dem allihop, och Daniel i synnerhet som gjorde mål 25 sekunder innan slutsignalen igår, vilket gav oss ett helt otippat oavgjort resultat mot Lindås.. Så himla gott!!!´
'
Vad som inte är lika roligt är att Fred blivit sjuk, han spyr upp allt han äter. Igår kväll var det nära att vi körde till Blå Stjärnan, han var väldigt dålig. men så fick han i sig vatten som stanande kvar, och idag är han lite piggare. Äter gör han inte, men börjar visa lite intresse för mat iaf.. Men nu är Ditte dålig oxå, hon började bli hängig igår - ikväll har hon spytt ett par gånger. Och Dippen är lite trött, men det kan ju bero på att hon går in i höglöp endera dagen.. Har pratat med våra duktiga veterinärer på Husdjurshälsan, och de tror att våra älsklingar har fått maginfluensa... *suck* Var och köpte Zoolac (en pasta med magbakterier som brukar vara jättebra) och dietmat - inte billigt...
Så nu är det bara att hoppas att de hämtar sig hyfsat snabbt! För jag sover på soffan, med hundarna förvisade till bottenvåningen - då slipper vi iaf att få div lämningar överallt och jag har lite koll på dem.
'
Annars har det väl varit hyfsat. Förutom att Thomas har haft ngt virus, som fick honom att bli helt uttröttad och bli sjukskriven två veckor. Nu har han börjat jobba igen, och mår bättre.
Bilen fick vi lämna in till reperation, eftersom den läckte vatten - en packning hoppades vi. Men eftersom flytet inte riktigt är på vår sida just nu - vattenpumpen.. :( Många, sköna tusenlappar försvann och det var inte rikigt rätt läge.. Om det nu någonsin är det.
'
Men även om det strular både här och där, känns livet härligt - trots att hösten mer eller mindre slått rot. Är nästan smärtfri några stunder då och då, vilket är så skönt så ni anar inte! Och så har jag ju min goa, fina, snälla, hjälpsamma familj. Att vara förunnade en sambo och två ongar som är så tålmodiga är en ren lyx.. (Och alla andra runtom kring, ingen nämnd ingen glömd)
'
Och med den något sentimentala slutklämmen avslutar jag dagen. Imorgon är det vila, innebandymatch (bara som publik!) och Frölunda Hockey på TV som gäller. Och kanske ett glas vin eller två.. :)
'
God Natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar