torsdag 7 april 2011

Utslagen...

Usch och fy och tvi och blä! Jag är förkyld, hostar och nyser, feber, och pappersnäsdukarna är mina ständiga förljeslagare. Inte för att jag rör på mig speciellt mycket, huvudvärken är inte att leka med. Sitter jag lite till, får Thomas hämta kofot och spett för att få ur mig ur soffan..

Thomas ja, han fyllde år igår. Det blev ju inte mycket till kalas, Dippen skulle hämtas från Blå Stjärnan på eftermiddagen. Så fikat med svärmor Mona ställdes in. Det visade sig vara bra, min förkylning brakade loss igår, och Mona hade feber. Hehe, Thomas var nog ganska nöjd, han gillar inte att firas. Nu klarade han sig undan med semla, kladdkaka och paket från familjen - sedan fick han titta på fotboll :)

Dippen verkar må bra efter operationen. Hon haltar runt med sitt gips, som faktiskt är mindre än det hon fick före op. Hon får ordentligt med smärtstillande och antiinflammatorisk medicin, hon ser ganska nöjd ut. Det enda är väl att jag hittade ett litet skavsår vid gipset, men efter kontakt med Blå Stjärnan ska jag prova med bomull och Dialonpuder. Vi får se hur det ser ut i morgon.

Ikväll tänker jag på Wilda, Felicia och Sigge och deras familjer som har det extra jobbigt just nu.Skickar många kramar till er och till Anna-Maria som snart ska få hålla sitt tredje barn i famnen. Att klaga över en fånig förkylning är ju ganska dumt när man vet hur dessa tre familjer kämpar hela tiden..

Men jag är ju ganska dum, så jag klagar iaf.. ;)

Kramar på smittsäkert avstånd ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar