torsdag 8 september 2011

R I P Stefan Liv

Det händer mycket hemskt i världen varje dag. Det är ju självklart att det berör alla på olika sätt och olika mycket

Idag störtade ett ryskt plan, och nästan alla ombord omkom.

Passagerarna bestod av ett ryskt hockeylag, Lokomotiv Jaroslavl, och alla i planet utom en i laget är nu borta för alltid.

Stefan Liv finns inte mer. En kille som satt avtryck på de flesta av oss som sett honom på isen. En charmig, spexig, temperamentsfull, väldigt duktig idrottsman, som jag som frölundait både hatade och älskade. Men alltid beundrade, för han var en fantastisk målvakt. En som ingen vill möta, men alla vill ha med i laget.

Jag känner så med hans fru och två små pojkar, släkt och vänner

Jag håller med en bloggvän, en tjej som är lika hockeytokig som jag när hon skriver:
Jag tror att de som inte följer hockeyn inte förstår vilken oerhörd förlust det är, detta att Stefan Liv inte finns mer


Stefan Liv
Foto: Jan Düsing

Jag vet bara att jag kommer sakna ditt busiga leende, tjuriga bläng och glada dans på isen, roliga och bitska svar till sportjournalisternas ibland inte alltför intelligenta frågor..

Jag kommer att sakna dig, Stefan Liv






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar