torsdag 15 september 2011

Isch

Jag tycker inte om att vara sjuk. Jag tycker faktiskt att alla baciller och virus skulle låta mig vara ifred, eftersom jag faktiskt är skruttig nog som det är. Faktiskt.
Men det gör de ju inte förstås. Vilket gör att jag fick gå till doktorn igår eftersom jag fortfarande  nästan hostar lungorna ur kroppen, och tempen hoppar upp och ner. (En mycket rar läkare med ett otroligt vackert namn förresten - hon heter Lilja i förnamn!) Vi kom snabbt fram till att första omgången nog var bakterier och att jag nu har en virusinfektion. Bra tyckte jag, då slipper jag antibiotika. Men Lilja tyckte att lungorna lät sådär, och tog en snabbsänka. Som förstås var för hög. Så nu är det antibiotika och hostmedicin som gäller så jag slipper lunginflammation.. :/
Och vila. Hur tråkigt är inte det? Orkar ingenting, svettas floder och låter som en ångmaskin bara jag går upp på övervåningen..
Och nu har jag missat innebandyn hela veckan. Inget kul alls..

Så! Nu har jag gnällt färdigt! :)

Frölunda Indians vann sina första två matcher. I tisdags vann de över Växsjö och ikväll tog de en skön seger över MODO. Härligt, tror det blir en bra säsong i år!

Mina Frölunda Apacher i innebandyn kom till semin i Björnslaget. Helt ok, tror att vi kan få ihop det ganska bra i år också. Just nu är några viktiga killar borta av privata skäl, men jag hoppas de dyker upp snart!

Nu ska jag plocka fram en bok och slå mig till ro för natten. Får se om jag kommer längre än en sida innan ögonen ramlar ihop?

Kram på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar