lördag 29 december 2012

Nej!

Jag tänker inte dansa ut julen ännu! Inte före Tjugonde Knut iaf, kanske behåller jag julstakarna i fönstren lite längre - det är så fint. Nu har jag ju iofs inte plockat fram så mycket, bara dem och lite ljus. Orkade inte riktigt med i år, men det blir första och sista året jag "fuskar". Saknar granen och tomtarna mer än vad jag trodde jag skulle göra faktiskt.

I dag tog Linda och jag en liten shoppingrunda. Vi behövde skor och så skulle vi till IKEA. Skorna var snabbt avklarade och med viss bävan styrde vi kosan mot Kållered. Och våra aningar visade sig stämma. Trots att det inte var översig många bilar på parkeringen var det väldigt mycket folk i varuhuset - förstås. Hade ju tänkt att ta den obligatoriska lunchen, (Linda vågar äta det glutenfria där) men när vi såg köerna bestämde vi raskt att hoppa det den här gången.
Ilade snabbt (jaja, så fort det gick iaf) genom båda våningarna, plockade till oss vad vi skulle ha och drog oss med mot kassorna och förväntade oss långa köer. Men blev glatt överraskade, det var inte så många där ännu, så vi kom ganska snabbt ut.
Några sköna kuddar till soffan och några blockljus blev dagens skörd.

Min goa dotter snackade till sig Annikas Fläskfilégryta idag - väldigt, väldigt  god, men ack så tråkig att göra! Skiva och steka tre filéer i tunna skivor, ca 50 champinjoner skivas och steks, lök ska hackas och stekas.. Det tar en stund, men som sagt den grytan är jättegod. Gör tredubbel sats för att det ska räcka till två matlådor också, men får nog göra ännu mer nästa gång. Den är redan slut..
Men det blev iaf en lite låda till Linda att ta med sig hem, och en skaplig portion som Thomas kan ta med till jobbet i morgon :)

En dag som blev bättre än vad jag hoppades på efter en skitjobbig natt med mer värk än vanligt. Ibland blir jag lite trött på det, måste jag säga. Men vad fanken, det vänder igen, det brukar det ju :)

Nu är det dax att krypa till kojs
Var rädda om er därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar