söndag 28 december 2014

God fortsättning

Trött tomte

Så har julen passerat. 
En lugn, skön jul tillsammans med Thomas, Linda, Daniel, mamma, Anneli, Marianne och David. Daniel lånade bilen och åkte ner till Varberg och hämtade mamma och Anneli på julafton, medan Linda och jag och fixade det sista med maten.
Vi åt och drack gott, och hade en trevlig dag och kväll. Julklapparna hade vi bestämt att låta bli i år, väldigt skönt faktiskt. 
Dagen efter körde jag hem mamma och Anneli, och Thomas jobbade. Jag vilade i soffan och åt rester: så himla gott!


Har tagit en paus med viktväktandet över jul och nyår. Julafton och Nyårsafton räknar jag inga poäng, de andra dagarna håller jag någorlunda koll. Det går faktiskt ganska bra ändå, även om det kanske blir lite mycket choklad och en och annan glögg slinker ner. Vägde mig som vanligt och det var +-0 så det är ju bra. Räknar allt med något kg upp, men det tar vi tag i på nyårsdagen.. ;)

Jag försöker ta det lite lugnt just nu. Mycket händer runt omkring oss, en del väldigt tråkigt, annat mycket roligare. Om några veckor hoppas jag att det ser ljusare ut, och att vi har fått lite positiva besked.

Nu ska jag försöka få Thomas att andas lite. Vi kan väl bara konstatera att Frölunda inte spelar så himla bra idag, och min älskling inte är alldeles nöjd.. ;)

1 kommentar:

  1. God fortsättning till dig också. Hoppas det tråkiga i era liv försvinner och att det blir lättare framöver ♡

    SvaraRadera