söndag 21 december 2014

Nu kommer julen

Spelade sista matchen innan jul igår. Det blev en spännande tillställning där vi låg under med 3-0 innan killarna kom igång. Matchen slutade 6-5 till Wizards, men attans så spännande det det blev i slutet. Tur att man har starkt hjärta!



Glädjen var tokigt stor efter varje mål och när matchen äntligen var vunnen!
Foto: Roine Bengtsson

Vi slutade kvällen på en pizzeria, och vi hade en go stund med killarna och damlaget. Jag satte i mig drygt en halv kebabpizza - så gott det var! Men det märks att man inte äter sådant så ofta, magen hamnade lite i olag. 
Eller kan det bero på alla skumtomtarna jag stoppade i mig? ;)

Vi ska ha julen hemma hos oss i år. Linda, Daniel, mamma, systrarna och förhoppningsvis systersonen kommer hit. Ovanlig nog är Thomas ledig på julafton, tror faktiskt att det är första gången sedan vi träffades för snart 17 år sedan! Eftersom det inte blev något julfirande förra året (jag var ju i princip helt sängbunden) känns det lite extra roligt i år.
Förberedelserna tuffar på. Har faktiskt handlat det mesta i matväg (och godisväg). Ska fixa lite färskvaror tex bröd, på tisdag, annars är det mesta klart.
Ska börja steka köttbullar ikväll tänkte jag, det blir väl några stycken på 3 kg köttfärs.. Sillsallad, brunkål och julkorvar tar mamma med sig och Marianne gör sin goda Jansson. Vi fixar skinkan, köttbullar, grisatassar (inte så illa som det låter, det är halva prinskorvar som snittas så de ser ut som klövar), och annat som behövs för ett gott julbord. Och så blir det förstås Ris á la Malta med saftsås. Och choklad..

Viktväktardieten lär få ta paus några dagar, men det får det vara värt. Det är bara att ta tag i det igen sedan, efter nyår. Försöker se till att jag inte går upp bara.  För jag är så nöjd hittills. Har gått ner i snitt 0,6 kg/v vilket innebär drygt 7 kg på tre månader. Eftersom jag inte kan röra mig så mycket ännu, är det ju helt grymt. Jag äter allt jag tycker om, kan tom ta ett glas vin, en bit choklad eller lite glass om jag vill och ändå gå ner. 
Det kan inte vara bättre!

Vi har avbokat vår resa till Teneriffa i januari. Det var ett enkelt beslut, eftersom pappa och Elisabeth inte kommer iväg i år. Och tanken var ju inte bara att vi skulle komma iväg på semester, utan att de skulle visa oss sina smultronställen och och umgås lite. Vi får göra resan om ett år istället!
Nu funderar vi på om vi tar en resa till någon storstad, kanske Rom, London eller Barcelona i vår. Eller, kanske New York i höst och gå till Madison Square Garden och titta på New York Rangers - det hade verkligen varit en höjdare!

Det blir säkert bra till sist. Fokus ligger på annat just nu, resor är en bisak för tillfället.


Är väldigt avundsjuk på pappas utsikt när han sitter på sin nya motionscykel!
Han kan se havet utanför sina fönster, kajen ligger en halv minuts promenad från porten.
Lite annat än vå rutsikt - vi sitter i källaren och trampar.. ;)

Kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar