torsdag 26 mars 2015

Och där fladdrade slantarna iväg

Det blev inte bara bromsröret på Gamla Bettan som behövde bytas. Trots att besiktningsmannen tittade extra på bromsarna både fram och bak när bilen var upphissad, missade han att bromsarna var helt kass bak. Bromsok och handbromswiren fick bytas och det blev 5 siffror i beloppet. Fick rabatt så det blev "bara" fyrsiffrigt, men usch så fort pengarna swischar iväg när bilen går sönder.
Glad att jag åkte till Ärlebo i Varberg, för de är som vanligt noggranna och ärliga.

Missade damträningen ikväll för jag hann inte hem i tid. Ganska ok, för jag sov knappt 2 timmar i natt så nu är jag ganska trött. I morgon ska Linda och jag och få lite omvårdnad: Linda ska fixa ögonbryn och fransar, jag ska föryngra mig med färg i håret och klippning.
Sedan blir det nog vila resten av kvällen, och även lördag. Söndag är det träningsmatch - självklart samtidigt som Frölunda Indians första semifinalmatch, men vad gör man inte för dem man gillar ;)

Har iaf haft en väldig skön dag med mamma. Det var väldigt längesedan vi hade en dag alldeles för oss själva. Vi har tillbringat hela dagen i köket, med prat, skratt och en hel del spanande på bygget på granntomten. Nu åker hela familjen dit på påskafton på middag så det blir inte långt till nästa gång. Men en sak är säker: Bättre middag än den jag fick i dag finns inte! Mammas korvstuvning med makaroner är det absolut bästa som finns!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar