måndag 2 mars 2015

Funderingar

Som vanligt går det ganska trögt med skrivandet.
Dagarna rullar på, jag är ganska trött.
Har många tankar just nu som behöver sorteras, och fastnar varje gång jag kliver in här.
Infektionen jag drog på mig i mitten av januari har inte släppt riktigt ännu. Hostar en del fortfarande, och är väldigt kraftlös. Försöker börja cykla igen, men det har inte gått så bra. Men jag måste, min styrka i benen försvinner väldigt snabbt. Jag trodde ju att jag skulle ha kunnat slänga käppen nu, men det lär dröja ett tag till. Balansen blir urdålig när jag har dålig styrka, hjärnan klarar liksom inte av både att styra benen och hålla reda på fötterna. Och det vet ju alla hur bra jag är på det biten även de bästa dagar ;)
Men jag tänker att jag kanske kan slänga den lagom till 1 maj - iaf största delen av tiden.

Det handlar också mycket om sjukdomar hos nära och kära runt omkring mig, huset, hundar, framtid och föralldel lite innebandy.
Just nu är det också en hel del planering kring Lindas flytt. Om en månad får hon nycklarna till nya lägenheten. Först då vet vi hur mycket arbete det krävs, men vi tror att det blir mycket färg och tapeter som ska upp. Hon behöver handikappanpassning och det ska ju också planeras.
Det kommer bli så fint!
Nu har hon också kontakt med kvinnan som ska ta över hennes etta, och har hon en gnutta tur vill den nya hyresgästen ha en del av möblerna. Det hade ju varit perfekt!

Pappas tillfrisknande går bra. Ingen mer behandling planeras, för läkarna säger att de fått bort cancern. Det är helt underbart! Nu är det fokus på att få i sig så mycket näring som möjligt för pappa. Ge det lite tid, så ska jag nog bjuda på god middag.. ;)

Thomas har haft sin semester nu. Fem veckor bara svischade förbi. De första vilade han, han var helt uttröttad. Han har fått ta hand om allt så länge, att när han nu får vila kommer hela tröttheten på en gång. Efter två veckor fick han ont i ryggen i nästan en vecka och sedan lade han om golvet i matrummet och hallen och monterade in en dörr till källartrappan. VI har letat länge efter en dörr med de smala och låga måtten, men gått bet. Nu köpte vi en trädörr som han kapade till och det blev jättebra. Vi märker stor skillnad i värmen trots att det inte är så kallt ute. Draget har försvunnit och konstigt nog är det varmare också i källaren.
Som tur är har han möjlighet till lite ledighet till, så kanske vi kommer iväg på en weekendresa till hösten.

Innebandyn rullar på, det är inte så långt kvar på säsongen nu. Efter att det gått lite trögt ett tag vann Div1-laget sin senaste match på ett härligt sätt, och juniorerna har vunnit sina två slutspelsmatcher i Junior-Allsvenskan. De har varit nederlagstippade av alla "experter" båda matcherna men de har verkligen visat hur bra de är. I dag slog de ut favoriten med 9-5, och jag var helt slut när slutsignalen gick. Vilka killar!




Den här bilden kommer jag att skratta gott åt mycket länge. Jacob "stjäl" bollen vilket ju
är vanligt när man gjort sitt första mål i en seniorserie. Men Jacob har gjort många mål redan. Nu hade han gjort hattrick, "Ett ÄKTA hattrick, Lisbeth!!!" och till allas stora förvåning snodde han bollen. Pontus, nr 3 i bilden, skrattade gott när han kom till bänken och förklarade varför Jacob stoppade en boll i handen på mig och sa att jag skulle vakta den.. xD
Foto: Roine Bengtsson


Vild lycka över ett av målen idag!
Killarna visade verkligen hur duktiga de är, och det ska bli så häftigt att följa dem på Innebandyfesten i Kalmar i slutet av mars när Juniorallsvenskan avgörs. 
Semifinal och final samma helg - sen kanske vi är svenska mästare! :D
Jag lovar, att sitta på läktaren är INTE lätt!!
Foto: Roine Bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar