onsdag 17 juni 2015

Saknaden

Det blir en del bilder och prat om hundarna just nu. Det är inte bara vi tvåbenta saknar våra gamlingar. Man ser hur påverkade Ditte och Citrus är av att Fred och Dippen är borta. Ditte är lite deppig och Citrus är ganska vilsen. De hittar inte riktigt sina platser, utan flyttar runt. Det går ju över, men det förstärker ju ens egen saknad som ibland nästan slår en i huvudet. Hur stor plats i hjärtat dessa små hundar har, förstår man först när de är borta.
Det är väldigt tomt.

Har lite svårt att komma igång, vilar ganska mycket. Har problem med värk, motorik och komihåget. Nu när jag är rörligare igen, blir ju nacken straffad med smärtor, vinglighet och känslobortfall i händer och fötter som följd. Benen värker en del, men det beror nog på att jag varit för trött för att träna ett tag. Började på motionscykeln i förrgår och var faktiskt ute och gick en liten promenad med hundarna utan käpp igår! Lite osäkert kändes det, men det funkade bra. Kanske ska jag äntligen komma igång nu..

Tankarna runt innebandyn och mitt fortsatta liv tillsammans snurrar en del. Kanske beror det på att jag är sliten, kanske ska jag göra något annat eller byta klubb? Erbjudande har jag, väldigt intressanta. Men samtidigt har jag ju (som vanligt) fäst mig vid laget, killarna är ju underbara. Och tjejerna jag träffade i damlaget är ju lika härliga.
Kanske jag helt enkelt ska sluta. Men Thomas vill inte ha mig hemma hela tiden, vilket ju är helt förståeligt för dem som känner mig.. ;)
En sak jag ska göra i höst är klar iaf! Jag gå på åtminstone två SSL-matcher. För "min" Peter, bästa väninnans son och en av "mina" innebandypojkar ska börja spela för AIK som spelar i innebandyns högsta liga. Jag tänker INTE heja på AIK, men på Peter.. ;) Men förstår ni hur stort det är att en av mina killar tagit sig så långt!?

Midsommar är det till helgen, och det märks ju förstås på vädret. Blåsigt, kyligt och det regnar på tvären. För min del gör det inget, jag myser i soffan med ett gäng böcker, tjocka som tegelstenar. Thomas jobbar så det blir en lugn helg.
Nu väntar jag som alla andra på att sommaren ska börja, och det gör den nog efter helgen.
Som vanligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar