lördag 5 mars 2016

Lite lyxigt

Tillbringade fredagskvällen på Hönö, eftersom vi match mot Öckerö. Kan ju mycket väl tänka mig att tillbringa en fredagskväll någon annanstans, men vi vann med 10-5, så det fick vara ok.

När jag kom hem hittade jag Älsklingen med glasögon på näsan, pannlampa (i pannan!) uppflugen på en stegpall med en borrmaskin med 40 cm långt borr på. Han höll på att göra hål i taket mellan köket och lillarummet. Vi (han!) tyckte nämligen att det nog kunde vara bra att dra upp nätverkssladdar till sovrummen där uppe, så vi kan använda våra övergivna TV-apparater. Framförallt tycker han att det kan vara bra att somna i sängen framför NHL-hockeyn när han kommer från jobbet på morgonen istället för soffan
Och det tycker jag att han kan få göra.. ;)
Så klockan fyra i morse var det klart, ytterligare 3 hål gjorda, sladdar dragna - och sovrummet dessutom helt ommöblerat.
Vi är ju lite nattmänniskor, typ..
Det blev iaf kanon!

Det blir lite glest mellan uppdateringarna för tillfället. Är lite trött, haft ganska stora problem med nacken ett tag. Förmodligen beror det på att jag rör på mig mer nu, vilket i sig ju är positivt. Men det är attans irriterande, och den ständiga värken tröttar ut mig. Men jag kan ju också vila mycket, som tur är. Det finns ju en anledning till sjukersättningen..

Nu blir det pizzabakande,soffhäng  och Frölunda på TV'n. Och senaste Beckfilmen kanske? Har varit ute en sväng och kompletterat presentinköpen till mamma som snart fyller år. Nu ska de bara paketeras. I morgon är det kalas, och för en gångs skull kan alla komma, jättekul! Linda håller på att baka födelsedagsfika för fullt och det blir nog lika gott som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar