söndag 31 juli 2016

Mer historia

Åkte ner till mamma i Varberg en stund igår för lite mys och prat.
Det är så avkopplande, tankar och funderingar om stort som smått som flyger fram och tillbaka. Vi hoppar fram och tillbaka mellan samtalsämnena, förmodligen helt obegripligt föra andra, men vi förstår ju.. ;)

Hade gjort en stor gryta med kycklingcurry, så jag tog med mig middagen. Smidigt och enkelt, den var dessutom perfekt ätvarm så det vara bara att sätta sig ner vid bordet och hugga i. Hittade dessutom Lindas goda kanelbullekladdkaka och en bit kladdkaka i frysen, så jag tog med mig det också - eftermiddag och kväll räddad!

 Familjen Lindström förmodligen sommaren -43


Ett lite skrapat kort, men vi är ju oss lika pappa och jag, eller hur?
Sommaren -66 på Kullas, Inte anade väl någon att några månader senare hade pappa och mamma köpt hus och vi flyttat till Väröbacka.
Och generna har visst hoppat rakt ner till Daniel, för likheten med pappa finns där. Väldigt! :)

2 kommentarer:

  1. Oj, jäklarns vad daniel och morfar är lika varandra!! Hade ingen aning om att daniel ser ut som morfar gjorde, häftigt :D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, visst är det roligt!? Morfar är ett par år äldre på bilden är än vad Daniel är nu, men ändå xD ♥

      Radera