söndag 4 september 2016

Sommaren kommer tillbaka


Så härligt, sommaren fortsätter med förnyad styrka nästa vecka också. Iaf om man kan lita på meteorologerna. Man kan ju kolla flera meteorologinstitut, ett av dem brukar ju ha rätt.. ;)

I morgon spelar vi den första träningsmatchen för säsongen. Ska möta ett Div 1-lag från Lund, det känns nog som det kommer bli väldigt tufft. Vi ligger ju nästan två månader efter i försäsongsträning pga tränarstrulet från förra säsongen.
Men nu har vi en tränare som verkar vara mycket bra. Vi klickar på ett strålande sätt, så här långt iaf. Han är tydlig med vad han vill, konsekvent och ställer krav. Han ställer dessutom rimliga krav, och är diskuterbar. Kan vi nu bara få tag i assisterande tränare så är allt klappat och klart. De som skulle vara det, är två mycket duktiga killar, som bestämt sig för att spela ett år till - vilket ju iofs är himla bra också. Stärker ju spelarmaterialet flera snäpp uppåt. De har spelat i högsta ligan, och den ene många år också i landslaget.
Så det är ju inga dussinspelare precis.. ;)
Roligt har jag, väldigt roligt!

Idag plockade jag ner vår fantastiska tomatskörd. Den rymdes i en geléskål, de minsta är som röda vinbär i storlek, de största som mycket små körsbärstomater.. 
Alla barn i början, typ!? Bättre lycka nästa år hoppas jag, för blir det sämre blir det ju ingenting, hahaha!


Just idag känns det nästa som hjärnan pyser ut genom öronen. Många bollar i luften, mycket i innebandy, massor av tider till läkare, tandläkare (isch!!) veterinärbesök och en hel del annat. Har en lite risig period fysiskt nu, men det funkar hyfsat trots allt.
På tisdag ska jag gå på handledarkurs med Linda på körskolan, sedan ska vi ut och övningsköra med Pärlan. Bäva månde Göteborg, ja förmodligen hela västkusten!

Hade en väldigt underlig diskussion eller vad det nu kan kallas i ett kommentarsfält på en blogg, som fick mig att först bli irriterad, sedan förvånad, följt av riktigt arg och sedan bara förundrad över hur inkrökta människor kan vara. Jag tror ju inte att jag är helt korkad eller dum i huvudet, även om jag nu inte är akademiker. Men här gick jag verkligen bet, hur jag än skrev trampade jag den här personen på tårna big time verkar det som. Har läst och grunnat sedan i natt och jag förstår fortfarande inte vad personen hakat upp sig på. Jag har till och med använt lexikon och försökt "översätta" det han skrev, men jag förstår fortfarande inte. Brukar verkligen inte komma ihop mig med människor på nätet, men den här personen är verkligen envis. Hursomhelst, jag har lämnat diskussionen.
Fast jag undrar ju lite vad det hela handlade om egentligen.
Och om jag kanske trots allt är dum i huvudet på riktigt.

Nu är det godnatt! Ha det gott därute ♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar