onsdag 14 december 2016

Sysslolös, inte då

Nästa projekt....
...för man har ju inget
annat att gör. Typ..



Nästa projekt är lite smått igång. Jag ska rensa ut böcker, vilket får de flesta i min omgivning att misstänka att jag antingen slagit i huvudet eller också tappat det lilla förstånd jag eventuellt haft.
För jag har aldrig kunnat slänga en bok. Aldrig. Har lappat, tejpat och klistrat om de gått sönder - oavsett om jag gillat dem eller inte. Har böcker som jag inte orkat läsa mer än till hälften för jag tyckt de varit så dåliga, men slänga? Icke sa Nicke!

När vi flyttade hit avskydde de som så snällt hjälpte till att bära, mina bokkassar. Hade nämligen drygt 700 böcker som skulle med. Det blev några kassar..
Och jag kan ju bara konstatera att jag har nog kanske 150, 200 till nu. Och nu ska de ut, de som jag inte gillar och kan tänka mig att läsa om. Kanske, kanske jag kan få ut hälften av dem iaf.

Vi har tänkt att ställa nya bokhyllor i hallen på övervåningen, så det blir lite luftigare och mindre instängt i Lilla Rummet. Så småningom är tanken att bygga om det till badrum, men så långt har vi inte kommit ännu. Men det blir ju iaf lättare den dagen vi kommer igång.

Det har varit och är, ett bra litet rum det här. Kombinerat gästrum, valprum och bibliotek på 7 kvadrat. Nu ska det få bli bara gästrum ett tag, tror jag.

Så här..
...såg det ut förut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar