onsdag 22 mars 2017

Deklarationsdax

Sitter och minns hur det var när man deklarerade förr och njuter av att jag fixade våra deklarationer på mindre än fem minuter idag. Dessutom får vi troligtvis tillbaka våra pengar redan till påsk.
Lite skillnad mot förr!


Då var det nervfladder så det sprakade, en flaska vin fick avhjälpa det. Fram med blyertspenna, suddgummi, lönelappar, utbetalningsavier från försäkringskassan och jag vet inte allt. Vet att jag kände det som jag drunknade i papper och blev knäsvag varje gång jag kom till 
"På heder och samvete intygar jag" och så läste man det finstilta där det hotades med världens undergång om man gjort fel.
Sedan fick man åka och lämna in den, senast den 15 februari, för jag var alltid rädd att den skulle komma bort. Först i september fick man reda på om den var godkänd, och fick man något tillbaka kom pengarna lagom till jul.

En del var inte bättre förr.. 
Men man känner sig gammal som Metusalem när man tänker på hur mycket som ändrats sedan man 25..😂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar