söndag 19 mars 2017

#skäggetväxer

Min bästa Anne och jag hade en härlig stund i Partille Arena idag, när vi tittade Annes son Peter och hans tjejer i Wizladies jaga en plats till steg två i kvalet till Allsvenskan. Och vilken match vi fick se! När den var över, var vi hesa av allt skrikande och händerna var röda av handklappande.. 😁


Så här glad är man när man vunnit steg ett i kvalet till Allsvenskan. Peter lovade sina tjejer i en svag minut att han inte skulle raka sig förrän de förlorar - och det funkade. Han har inte rakat sig sedan i höstas till allas stora förtjusning och förskräckelse.


Så här glada var vi på läktaren, stående ovationer och hesa röster. Anne ser ut som om hon undrar varför jag står upp,
men det var inte så illa, hon fick syn på en bekant 😉



Wizladies, Partilles goa damlag
Även om jag även i fortsättningen kommer att vara kvar i IK Zenith's A-lag, klubben i mitt hjärta 💚 
så kommer de här underbara tjejerna, Peter, Mange och Christian alltid ha en egen liten plats.
Den där månaden för två år sedan jag när fick vara med i ett annat kval, har lämnat spår 💓



Annars är det ganska lugnt. 

Innebandyn är inne i en period när mitt arbete är väldigt enkelt, en träning i veckan, något möte ibland och lite telefonsamtal och mail. Just nu är det full rulle bakom kulisserna, tränar och spelare jagas för det vilda av klubbarna och förändringar är på gång. men det sköter andra.

Thomas börjar jobba i morgon efter några veckors sjukskrivning och sedan sedan semester. Nu är han piggare igen, och tycker nog att det är ganska ok att gå till jobbet igen.

Linda har äntligen kunnat börja greja med sina naglar igen, efter allt pluggande och pressen inför körkortsproven. Bara att hon klarade båda proven på första försöket tog ett tag för henne att smälta 😄 Nu har hon iaf fixat sina naglar igen, och så här snygga blev de:



Jag är ganska trött. Har en infektion eller något som inte bryter ut ordentligt och som påverkar andningen en del. Känner mig astmatisk, vilket var flera år sedan sist så det är lite konstigt. Blir andfådd lätt och nätterna är faktiskt lite jobbiga. Får se, kanske det får bli Närhälsan och lite kortison och Bricanyl. Väntar nog en dag eller två till, sen får vi se.
I veckan ska Linda bo hemma hos oss ett par nätter. Hon ska få en köksvägg tapetserad och målat i sovrummet och det funkar inte att bo i lägenheten då.
Kanske jag kan bli lite inspirerad till att fylla frysen igen, den börjar bli tom nu..

Kramen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar