tisdag 28 mars 2017

Irriterad

Så jädrans arg just nu, både på mig själv men mest på PostNord.
Som bekant köpte vi ju en alldeles ny bil för tre veckor sedan, och det är ju i sig väldigt roligt. Men så var det ju det här med bilskatten..
Visste ju att det skulle komma en räkning som skulle vara betald snabbt, men med allt som händer runt omkring försvann tiden - och minnet. Igår kom ett brev från Transportstyrelsen. Så bra tänkte jag, betalde den direkt och var nöjd med det. Men som det kontrollfreak jag är gick jag in på Transportstyrelsen och kollade att allt är ok nu på förmiddagen.
"Användningsförbud: JA"
Va??
Då först såg jag att skatten skulle varit betald i torsdags! Men brevet kom ju igår, så jag kollade avsändningsdatum: 3 mars...
Det tar alltså PostNord 3½ vecka att leverera ett brev..
Tack för körförbud och straffavgift!
Även om jag själv borde haft koll, så är det jäkligt dåligt.
Nu var jag inne för fem minuter sedan och såg att pengarna kommit in, så nu får jag köra igen.
Men tänk om det hänt något, har ju kört en hel del sedan i torsdags - då hade ju inte försäkringen gällt.

Nu kan jag andas igen, men jäklar så arg jag var, är!
Har lämnat både skriftlig och muntligt klagomål (den stackars killen på kundtjänst var väldigt trevlig och hjälpsam, men kan ju inte göra något egentligen) men inte fasen kommer det att hjälpa.

Jaja, jag har avreagerat mig lite så nu ska jag fixa till mig lite. Linda kommer och hämtar mig strax för en liten utflykt till däckfirma, Ikea och lite påfyllning till skafferiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar