söndag 2 april 2017

Snart en ny medlem i familjen

Nu kan jag äntligen berätta det jag gått och tryckt på i flera månader!

Vi ska få hem en valp!

En liten Ella flyttar hem till oss om tre veckor. Linda och jag var och hälsade på Kim på Kilagården idag, och blev varmt välkomnade av henne, dottern Cornelia och en drös hundar. 7 västgötaspetsar, en minibullterrier, två katter och två getter. Gissa om vi trivdes, precis rätt omgivning för oss!
Alldeles fantastiskt fina hundar, trevliga, gosiga och några ganska pratsamma.

Här kommen en liten bildkavalkad. Tack o lov så kom Linda ihåg kameran, så det blev många fina bilder! (Klicka på bilderna så blir de större)


Nyfiken Ella

Gosig Ella

En liten Ella
MAT

Linda trivdes lika mycket som jag

Skogsbygens Nora Supernova, en sanslöst trevlig äldre dam.
Hon är dessutom en dam som vunnit i princip allt som går att
vinna utställningsmässigt. SÅ vacker!!

Fast ibland glömmer man poseringen, iaf när den där nya gästen glömmer att gosa.
Nora är nämligen väldigt, väldigt gosesjuk.

När hon känner för det.. ;)

Kanske hjälper det om jag ser väldigt vacker ut?

Katten vågade jag mig inte på att klappa med tanke på allergin,
men det var inte lätt!

Mamma Stella med en av sina fina söner

MAT igen!

Och igen!
Till sist orkar man inte mer.
Är man bara fem veckor tar tröttheten fort överhanden.
Då är det gott att sova med syskonen en stund.
Tusen, tusen tack för en trevlig stund, Kim! Det lär bli några långa, sega veckor av väntan. Fast med tanke på hur elegant de vuxna flög över grindarna, och valparnas vassa tänder lär vi få fullt upp med valpsäkring av hus och trädgård.. 😁

2 kommentarer: