söndag 16 september 2018

Ledsen

Alla föräldrar önskar ju att deras barn ska glida genom livet så enkelt som möjligt, med fina erfarenheter och en bra framtid. Men så är det ju inte alltid.

Linda kämpar ju så hårt med sina kroniska sjukdomar. Hon försöker leva så bra det går, kämpar för att lära sig saker, att utveckla sig. Hon har ju framtidsdrömmar som alla andra, men de blir ju annorlunda.
Och de blir färre allteftersom..
Nu har hon fått packa ihop drömmen om att göra naglar på kunder.
Ja faktiskt att göra naglar överhuvudtaget, förutom möjligtvis på sig själv.
Hon har tränat, pluggat, kämpat i två år för att lära sig med hjälp av informationsfilmer och kurser på Youtube, tips och råd från andra duktiga nagelskulptörer/terapeuter och blivit väldigt duktig, som ni ju sett på bilder jag visat.
Men nu har hon fått ge sig. Kroppen klarar inte påfrestningarna, inte ens för en gång i veckan, eller varannan vecka. Kostnaden blir för hög, hon behöver flera dagar för att hämta sig varje gång. Och det funkar ju inte - laga mat, handla, duscha, kanske ta en fika med en väninna, det är ju också saker hon vill/behöver. Och hon orkar inte med att göra mer än en sak varannan, var tredje dag när hon mår bra. Har hon sämre dagar behöver hon vila ännu mer.


Min vackra, enastående dotter!

Så här skrev hon själv för ett par dagar sedan:

*******
Jag slutar med naglar. 
Jag har efter en tids fundering kommit fram till det svåra beslutet att sluta med naglar. 
Detta känns som en käftsmäll då naglar är ett av mina största intressen. Men har insett att min hälsa inte klarar av det längre pga kroniska sjukdomar. 
Tacksam för allt jag lärt mig i nagelvärlden och alla fina nagelmänniskor och kunder jag lärt känna. "

*******
Jag älskar dig så högt, sötis! Jag hoppas att du en dag ska kunna göra saker du tycker om, få vakna utan smärtor och leva det liv du önskar! 💝


1 kommentar:

  1. Så tråkigt, hoppas att hon får må bättre så småningom ❤

    SvaraRadera