onsdag 3 juli 2019

Helsingborg

Syrrorna och jag tog en sväng till Helsingborg i förra veckan för att hälsa på Pappa och Elisabeth.
Marianne kom och hämtade upp mig, och sedan körde vi söderut för att plocka upp Anneli i Varberg. Mamma var gullig och passade Älva.
En fin eftermiddag blev det, med goda landgångar som vanligt. De är tokgoda, med massor av räkor, lax och en goja som smakar mera. Dagen till ära fick vi en god tårta med vindruvor, mums.
Jag är full av beundran för dessa två underbara människor. Trots sin historia av svåra sjukdomar kämpar de på, och är alltid lika glada och skojfriska.
Nu ska vi bara få Pappa att kolla vindmätaren innan han ger sig ut och cyklar, så är allt bra ;)

Linda fick sin rullstol igår, ny och fin och blank - men helt fel modell än den hon behöver. Tom AT'n anser att hon behöver en annan modell, men hon får inte igenom beställningen.
Mina tankar om detta och annat ska jag skriva om en annan dag, är lite arg just nu och då blir det inte bra.

Annars är det bra. Jag har iofs någon typ av bacill eller något, är toktrött, lite ont i ett öra och halsen, och det värker värre än vanligt i kroppen. Men inget allvarligt, så det rullar på.
Har ju semester från innebandyn hela juli och en liten bit in i augusti så jag ska nog hinna vila upp mig.
Thomas funderar på semester i augusti, det brukar ju vara hyfsat väder då. Förhoppningsvis kan han tänka sig att vila lite..

Den här lilla damen och jag tog en lite debutpromenad idag. Det tog 20 minuter att komma ca 30 meter, det fanns oerhört mycket spännande att lukta på. Hon fick bestämma farten, och riktningen, så det slutade med att vi vände och sedan gick utefter gatan runt huset. Det tog ungefär 40 minuter, för man måste sitta och titta på omgivningen också.


Liite, lite läskigt är det allt, matte..


 Det luktar och blänker konstigt,
blänket visade sig vara en gammal cykellykta
och lukten.. Tja, tror vi lämnar det ämnet.


Man kan bli väldigt lång när man behöver!


1 kommentar:

  1. Ha ha så söt hon är. Hoppas du snart mår bättre. Kram

    SvaraRadera