måndag 12 augusti 2019

Comhem

Lite trött är jag på Comhem.
Nej fel, jag är skittrött på dem.

Vi har haft dem sedan vi fick fiber för snart 4 år sedan, och det började bra.
Bra erbjudande, alla de sport- och filmkanaler vi ville ha och bättre bredband förstås. Det blev dessutom några hundralappar billigare än paraboler och ADSL, så det kändes ju bra.
Vi installerade tre boxar och bredband utan större problem.

Men efter några månader började Tivon krångla. Bilden pixlade och frös, boxen reagerade mer långsamt för varje vecka. Vi gjorde alla åtgärder den tekniska supporten sa utan förbättring. Efter många långa samtal kom det en ny box. Skönt tänkte vi, nu ska det funka.
Och det gjorde det. Ett par månader..

Nu, efter 3 år och 10 månader krånglar boxen igen.
Vi är inne på den 6:e nu, som också börjat krångla. De har en ny variant av box, men den har inga inspelningsmöjligheter och det är ett krav.
De köpte ju upp Tele2 nyligen, och efter det skulle man få lite bonus som kallas "Förmåner" om man har flera abonnemang. Och jodå, jag har ju mobilabonnemang i Tele2 och skulle enligt kundbilden ha rätt till dessa "Förmåner".
Men icke. När jag kollade varför det inte fungerar, fick jag till svar att Tele2 säger att mitt mobilab inte är rätt sort..?! Så trött på detta..
Jag har varit i kontakt med Kundtjänsten ett par gånger, och mer kalla handen än så kan det knappast bli.
Så nu funderar jag verkligen på att byta leverantör.

Fick ett väldigt bra erbjudande från Telia, som nu har samma kanalpaket som Comhem, snabbare bredband, men flera hundralappar billigare i månaden. Man får köpa sina boxar, men det kompenseras av de första 6 månadernas rabatter. Boxarna verkar modernare och mer tillförlitliga.
Men kundtjänsten verkar däremot inte så värst.

Så jag får se, vi får kolla upp det ordentligt.


2 kommentarer:

  1. Så segt. Att alla företag ska vara surdegar på något vis? Vi har äntligen fått igång både TV och bredband från Telia bara en sådär två månader efter det skulle funkat. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog samma skräp allihop. Men nu tröttnade vi på Com Hems dåliga boxar, det får bli Telia. Vet ju hur ni haft det, men vårt fiber finns ju redan på plats, så jag hoppas på det bästa :) Första boxen hämtades idag, så nu är det bara att vänta en månad.
      Än så länge har kundtjänsten funkat hyfsat ;) Kramen

      Radera