måndag 12 april 2021

Mår bra

Jodå, vi mår bra!
Jag är så himla trött bara, får liksom inte tummen ur och skriver. Det är inte så att det inte finns massor av tankar, det är mer orken att formulera dem som saknas. Vinter/vår/efter virus från i höstas effekt kanske. Thomas och jag hade ju något konstigt för 1½ år sedan, som ingen visste vad det var. Jag fick lunginflammation och Thomas hade hosta länge. Min astma har inte blivit bättre sedan dess, och vi har varit mer eller mindre urlakade sedan dess.
Förhoppningsvis släpper det så småningom.

Vi går i väntans dagar. Linda ska få besked om sjukersättning de närmaste dagarna och det är nervös, väldigt nervöst. Hennes handläggare ringde för två veckor sedan och var väldigt positivt. Men vis av tidigare erfarenheter tar vi inte ut något i förskott.. 
Så vi har ont i magarna av nervositet just nu, hon kollar FK´s sida hela tiden, och varje gång min telefon ringer hoppar jag högt, och får halvt hjärtstillestånd.
Håll en tumme för att det går vägen den här gången!

Vi väntar på våren också förstås, vill ha värme, vill ut i trädgården och greja.
Har testat att sätta fröer i år, tomater, paprika, gurka, luktärter av olika slag och solöga (tror jag de heter)
De har kommit upp fint, nu får vi se om jag klarar att hålla liv i dem också.. 😄


Långa och skrangliga, trots ljus.
Förhoppningsvis ska det funka.. 😊


Ägarinnan till de här benen är förstås Ella.
Hon har precis börjat löpa, och sitt vanliga hispiga jag trogen,
är superirriterad på bakdelen som tydligen nyper henne.. 🙈😂😍


Vi var och lade om däcken på bilarna häromveckan.
Eftersom Linda är fullvaccinerad och mamma fått första sprutan,
vågade vi oss in på en fikastund. 😍


Förra veckan var jag hos finaste Sandra och klippte mig.
Smittsäkert förstås, och med gofika.
En perfekt stund! 💗


2 kommentarer:

  1. Håller tummar, tår och tassar här ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Nilla! Det känns som det behövs.
      Det hade varit så skönt om det äntligen gick igenom.
      Kram ❤️

      Radera