onsdag 15 december 2021

Brev,

Igår fick jag ett brev från Närhälsan, och jag blev väldigt förvånad när jag läste det. Jag hade nämligen bett om förnyat recept, med några justeringar på en dela av mina mediciner. Det brukar bara bli att jag fått det delvis fixat av dr vemsomhelst, eller också inte fixat alls. Har inte haft någon permanent läkare på flera år och det har sina sidor när man är multisjuk/skadad. Försök att berätta om hjärnskadeproblematik, höftledsproteser, trasiga nackkotor, halv sköldkörtel, astma pga allsköns allergier, knäppa leder osv. På 15 minuter.
De vill dessutom ha årtal, vilka mediciner jag tar för vad, hur jag kan gå, var det gör ont, ta blodtryck & blodprover. Varje gång. Ifrågasätter mediciner, vill ändra - men de kan ju inte följa upp för de är stafettläkare. Så oftast låter de bli.
Men det har inte varit bra. Jag har fått tjata mig till kontroll på lever och HB, vilket jag egentligen måste ha varje år pga just medicineringen. Helt absurt.

Hade tänkt att byta vårdcentral direkt efter nyår, men nu ska jag ge min ett chans till.
För i brevet skriver en läkare att han anser att jag behöver årliga kontroller, han har helt tydligt läst min journal (!!) jag har nu fått tid till provtagning och läkarbesök i januari utan att jag ens behövde fråga.
Och, det absolut bästa, på lördag får jag min 3e covidspruta.
Nu är jag glad! 😊


Det här tjejen har börjat sova med tungan utanför, hon är så söt! Vi ska till Blå Stjärnan i morgon för uppföljning och hon har en del problem som dykt upp sedan sist. Får se om hon kan få kompletteringsmedicin, eller byta helt.


Det var en gång en soffrygg...


Så här såg det ut i helgen -


...och så här såg det ut ikväll!
Det är både skönt och tråkigt!


Årets version, väldigt lik fjolårets.. 😉😁
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar