onsdag 27 juli 2022

Tomt och födelsedag

Det är så tokigt tyst och tomt nu.

Linda och småttingarna har flyttat hem, och nu märks det ännu mer hur mycket fart och fläkt det blev med Ella. Även om en del fläkt var jobbig, med hennes ständiga skällande på allt och alla, så var hon ju också superrolig, med bus och upptåg.
Maya saknar henne, hon är inte riktigt bekväm med att leka ensam med oss ännu - hon vet inte riktigt hur hon ska göra helt enkelt. Men jag tränar med henne på olika saker med hjälp aktivitetsleksaker, godissök, godisboll och lite allmän träning av lite allt möjligt.
Hon börjar ta för sig på promenaderna också säger Thomas, vill gärna bestämma vart de ska gå. Vilket blir sådär ännu, hon går i cirklar.. 😂

Men det går åt rätt håll, och Kim har lovat oss en valp från de kullar som förhoppningsvis kommer under hösten eller början av nästa år. Det väntar vi ju förstås ivrigt på 😍

Det växer löjligt mycket i växthuset och i lådorna. Förutom potatisarna, som blivit små och inte så många som förra året. Blasten har vissnat ner, så vi får se om det är bättre i det som är kvar.
Jordgubbarna producerar fortfarande. De kom sent, men oj, så många det har blivit. Får fundera på det där med växelbruk, men då måste Thomas bygga fler lådor och det är jag inte helt säker på att han vill.. 😁Men jag får väl köra en övertalningskampanj.💕

Just det, jag fyllde ju år!
Och vilken fin födelsedag jag fick av ongarna med respektive och Thomas (och resten av familjen oxå, även om de inte var här)


Otroligt vackra blommor...


..som låg i en enorm korg med vin, choklad, lakrits
och en fantastiskt presentkort!


De hade köpt smörgåstårtor som var väldigt goda..


...och en tårta som var något av det godaste jag ätit!

Tack mina älsklingar!
Ni är det bästa som finns, varenda en! 💖💖💖 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar