lördag 22 december 2007

Jullovet har börjat!

Åh, så skönt, tre lediga veckor, ingen väckarklocka som ringer!

Nåja, jag har ju mina tre fyrbenta väckarklockor förståss. När klockan är halv nio, senast, vill de gå ner occh lägga sig på soffan i en halvtimme, sen är det frukostdags. Då pratar de i kör: Fred "pratar" faktiskt och fnyser, Ditte gnyr och piper och Citrus, den lilla knäppkängan, försöker härma dem båda så gott det går. Ingen idé att försöka stänga öronen - de ger sig inte. Efter snabbt intagen måltid är det soffan som gäller igen - efter en liten runda på gräsmattan.

Men visst är man bortkämd! Sambon går ut med dem sent, efter tolv oftast, så de är inte speciellt intresserade av promenad före halv ett, ett på dagen. Hehe, regnar det vill de inte går ut då heller - då måste man faktiskt dra ut dem. Det är en rolig syn, tvåochenhalv Cairn som står misstänksamt i dörren och tittar ut. Sedan backar de, Fred först, och vänder in igen. :D Snacka om små divor...

I morgon ska jag ut och trängas med alla andra som är sent ute med klapparna. Det mesta är klart, men något paket till ungarna får jag fixa. Lustigt - i flera år har de bara velat ha kuvert, nu vill de ha paket oxå. De har fått varsin julklapp i förskott, Dottern har fått jättesnygga stövlar (isch, dyra) och Sonen fick köpa den jacka han ville ha trots att den var dubbelt så dyr som tanken var. Så det fick bli lite julklapp också. Snygg är han i den, och mycket nöjd blev han. Men nu ska jag hitta några smågrejor till dem och Dotterns pojkvän. Sen är det klart, puh så skönt!

Julafton ska vi fira först hos Mamma, och så avslutar vi hos Svärmor senare på kvällen. Det ska bli mysigt, mammas julmat är något man längtar efter hela året, och det är alltid lika trevligt hos Svärmor. På juldagen ska ungarna till sin pappa, sedan kommer de tillbaka på Nyårsafton. Egentligen skulle de vara hos honom då, men eftersom de vill vara med pojkvän och kompisar, tyckte han att de kunde vara hos mig istället - han och hans sambo "hade andra planer". *Suck*, han förnekar sig aldrig. Att han skulle kolla med mig först fanns inte i agendan...
Äsch, det spelar ingen roll, jag är ju hemma ändå och Sonen kommer säker inramlandes med ett gäng kompisar. Sambon jobbar natten, så det blir tv och förhoppningsvis en god bok, tillsammans med ett glas vin och lite choklad.
Helt ok!! :)

Har klätt granen ikväll tillsammans med Dottern, medan Pojkvännen satt och sög på en isbit. Han har piercat tungan idag, och har nog lite ont. Men han är ju MAN, även om han bara är 18 år, och då lider man ju i tysthet... ;)
Granen blev fin (STOR!!) och kvällen mysig. Nu har de gått och lagt sig, och Sonen tittar på en film han laddat ner. Sambon jobbar en stund till och jag tittar på Judge Deed.


Njuter av livet idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar