onsdag 26 december 2007

Mitt i julen

Sitter och slötittar på Da Vincikoden, har sett den förut och läst boken oxå. Men som vanligt på juldagen finns det inte mycket att välja på tv'n.

Haft en mysig jul så här långt.
Efter att ungarna varit hos sin pappa ett par timmar åkte vi till Varberg, Mamma bjöd på julmat som vanligt. Syrrora var där, men systersonen är hos sin pappa.
Hon är världens bästa julkock, min goa mamma: Mammas sillsallad, Jansson, aladåb ala mormor, köttebullar, brunkål, rödkål, prinskorv, grynkorv, köttkorv, julkorv både stekt och kokt (Testa att steka den, skitgott!!!), dansk korv, skinka, sill, vörtbröd med russin, julost, ris ala malta och saftsås, klenäter, struvor och säkert något mer som jag har glömt... Mmmm, så gott! Det mesta är hemlagat, tillochmed en av sillinläggningarna - trots att mamma inte smakar på sill själv. Längtar redan till nästa jul - även om man just nu känner sig som en uppblåst jagvetintevad.
Vi rastade alla sju hundarna, delade ut julklappar och kopplade av en stund mellan mat och efterrätt, det skulle ju aldrig gå att få i sig allt på en gång... ;)
Vi lämnade Varberg vid halvåttatiden eftersom vi skulle till Svärmor en stund oxå. Lika trevligt som vanligt. Svägerskan var förståss där med sin familj. Hennes son och hans sambo är hemma på besök några dagar. De bor i Stockholm nu och jobbar som poliser båda två. Jättekul att tträffa dem, det blir inte så ofta.
Vi stannade till mittinatten, tiden bara rinner iväg när man har roligt!

Idag har vi bara tagit det lugnt. Körde Dottern till pojkvännen på förmiddagen, var ute och gick en sväng med hundarna och sedan har det bara varit vila. Det enda jag gjort sedan var att gå och hämta pizza, som vanligt kunde varken Sambon eller jag bestämma oss för vad vi skulle äta förrän vid åttatiden. Ställa sig och steka kyckling i ugn var lite i senaste laget då... ;) Så jag slapp kökssysslorna helt - härligt!
Sonen tog moppen till pappa idag. Han och hans syster kommer tillbaka på nyårsafton igen. Nåja, Dottern är säkert redan i Härryda igen då, hon ska ju förståss fira med pojkvännen. Sonen ska vara med kompisarna, det blir hans första "riktiga" nyår - utan morsan...
Som kommer sitta hemma och bita ner naglarna till armbågarna av nervositet! Smällare, tokdårar och annat och mina ongar på två olika håll och jag utan bil och Sambon jobbar och jag har ingen koll och isch vad jobbig jag äääär!

;)


Känner mig som en uppblåst pösmunk idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar