måndag 29 mars 2010

Sista seriehelgen! :)

Äntligen! Nu är seriespelet slut för den här säsongen. Killarna har haft tre jättetuffa matcher, en i fredags kväll och två idag i HJ92 och Div 6. Ont om folk och ganska fult spelande motståndare gör att det blev extra tufft, med många fula efterslängar och slag. Innebandytanten gnetade, peppade, fyllde på vattenflaskor i parti och minut, såpade skor, skrek vilt när motståndarna slog fula slag på målvakten eller försökte trycka mina killar över sargen -samtidigt som jag hojtade åt killarna att lugna ner sig... ;) Kylpåsar, plåster och tejp kom till användning, men tackolov inga elastiska bindor.
Efter en sådan helg är man helt slut mentalt, men trots allt nöjd - vi vann båda matcherna idag.
Innebandytanten - det kräver kanske en förklaring. Det är några av motståndarlagens namn på mig, i vår trupp är det Innebandymorsan som gäller (vrider mig i plågor när några av retstickorna kallar mig Lisssbetth - jag heter faktiskt Liiisbeth) när de tröttnar på att ropa mitt namn stup i kvarten.. ;)

Sedan blev det raka vägen till affären för att handla lite mat. Thomas och Linda hade köpt pasta och sallad, men Daniel och jag åt hemlagat - kyckling och pasta. Avrapportering av ishockeyn fick jag under tiden maten fixades. Resten av kvällen har tillbringats i soffan, med telefon och dator.

Avslutade med en film, Benjamin Buttons otroliga liv. Den var faktiskt riktigt bra, och de hade faktiskt fått slutet att funka. Lite chokladöverdragna Ahlgrens bilar fick vi i oss som tilltugg, mums.

Nu ska jag ta med mig några snarkande hundar och gå upp och lägga mig. Hehe, Fred tycker visst att Dippen låter för mycket, han glodde just väldigt surt på henne, fnös som bara Freddan kan och flyttade sig stönande en meter bort.. ;D Man kan ju bara älska dem, vilka personligheter de är!



En go dag idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar