tisdag 5 juni 2012

Grattis älskade dotter!

I lördags var vi och tittade på en lägenhet som Linda sökt. Vi visste att det var en etta på 31 kvadrat och med pentry. Men vad det innebär vet man ju aldrig..
Det visade sig vara en en jättefin liten lägenhet, med ett riktigt litet kök, nästan nyrenoverad dusch/toa och väldigt fräsch förövrigt - en liten drömlägenhet! Ett annat plus är att det är hos Familjebostäder, som är ett kommunalt bostadsbolag med gott rykte.
Linda (och jag) blev förälskade i lägenheten, men vågade ju inte hoppas på att hon skulle få den. Det har varit långa dagar för min dotter..
Men i morse kom hon glädjestrålande och berättade att de ringt - hon fick den! Kontraktskrivning på torsdag och inflyttning 1 augusti. Snabba ryck!

Nu ska denna mamman vänja sig vid tanken att dottern flyttar. Känns konstigt och kommer att blir tomt. Men vi är lika glada allihop - det är jobbigt att bo hemma när man är 22 och vill forma sitt eget liv.
Men som tur är är det inte så långt - 5 min med bil eller kanske 25 min promenad :)

Så grattis älskling och lycka till! Är sanslöst glad för din skull!! ♥♥♥

Här ska hon bo :)

2 kommentarer:

  1. Ååh kommer ihåg den känslan, när jag fick mitt första kontrakt på lägenhet. Att det var i andra hand (kolsvart...hooost!) och en bra bit utanför Lund spelade ingen roll! Den var min!!
    Men nu med egna barn kan jag förstå min mammas reaktion då, och det du skriver nu! Svårt att smälta att 'barnen' flyttar ut!

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Mmm, skönt men jobbigt och jättekul - allt i en enda röra ;)

    Pust nu blir jag ju ensam med de där retstickorna till gubbar jag har! :D

    Kramar

    SvaraRadera