måndag 4 juni 2012

Lite om mycket..

Det har hänt lite sedan sist

Förra söndagen blev vi bjudna på en fantastisk tre rätters lunch (!) av Elisabeth och pappa på hennes födelsedag. Vi åkte inte till Helsingborg, de hade bokat bord på Stinas på Getterön i Varberg.
Skaldjurstoast, en nötstek som smälte i munnen och Rabarberpannacotta serverades - och alla rätterna var otroligt goda. Ett extra plus i kanten får restaurangen för den fina servicen när det gällde glutenfritt - enkelt, gott och tryggt serverat. Ett ställe som jag verkligen rekommenderar! Jättekul att ha hela familjen samlad också!

I fredags var det kalasdax igen. Emelie tog studenten och var förståss en väldigt lycklig tjej. En väldigt trevlig eftermiddag - och god mat som vanligt :) Nu har vi inga fler barn, nu är de vuxna allihop. Det känns konstigt, faktiskt. Fast det har ju börjat ramla in barnbarn lite här och där förståss ;)
Mina väntar nog ett tag till..

Annars är det ganska mycket innebandy och funderingar runt fortsatt renovering av huset. Under sommaren ska vi fixa taket till bersån, laga hustaket, byta hängrännor och stuprör. Kanske räcker pengarna och tiden till att bygga ett staket mot gångbanan så vi kan ta bort en del av kompostgallren och hundarna får springa på en större del av gräsmattan.
Sjukgymnastiken tar sin tribut, det märks att kroppen inte riktigt vill ännu. Nätterna är inte så kul direkt..
Men tränar nu två gånger i veckan, en väldigt lätt program som förhoppningsvis ska kunna fyllas/ökas på. Ska också försöka träna tre gånger i veckan om ett tag. Det får ta sin tid, vi planerar inte för veckor eller månadar utan år.
Jag ska bli så bra att jag slipper operation och jag ska bli så bra att jag kan röra på mig lite mer, ta långa promenader medThomas för dem saknar jag verkligen.
Så är det bara.

Jag upphör aldrig att förvånas över människor. Just nu har jag retat halvt ihjäl mig på energitjuvarna som zappar runt på olika bloggar och skriver elaka kommentarer. Och då menar jag inte vanliga kritiska inlägg, utan utstuderat elaka, grymma påhopp som bara är menade att såra och skada den som bloggar. Jag förstår inte vitsen med det. Man önskar att man helt enkelt kunde hitta dem, ringa på deras dörr och hälla en spann kallt vatten över dem och se om de vaknar ur sin koma..
Eller klappa till dem.
De skadar verkligen människor, och sådant avskyr jag..
Nötter!

Det händer andra saker också, roliga sådana. Men till dem återkommer jag när jag vet mer :)

Nu är det bara en vecka till Daniel åker hit :) Han ska bo här i två veckor tillsammans med 3 kompisar och flera tusen andra fotbollsfans från Sverige. Lite avundsjuk är man ju.. :D

Kram på er, nu är det faktiskt sängdax!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar