onsdag 13 juni 2012

Jahaapp

Och där var min akilleshäl upphittad. Eller ja, en av dem. Nog tvåa efter separationsångesten.
eller kanske etta..

Var kallad till magnetröntgen av halsryggen idag. Ska göra en koll på hur det ser ut med "kotstatusen". Min läkare med det vackra namnet tyckte att jag skulle göra en MR eftersom jag aldrig gjort det.
Så jag åkte dit, fullt klar över att det blir en pärs. Hon den tuffa, har nämligen cellskräck och dessutom väldigt svårt med andningen om jag får något över näsa och mun. En anafylaktisk chock i tonåren har gjort att ha täcket över ansiktet, integral hjälm eller halsduk runt näsa och mun på vintern kan göra mig till en dallrande geleklump som flämtar efter luft.
Redan när han satte på mig alla attiraljerna runt huvudet kom ångesten. Han tog bort spegelhjälmen, mot att jag fick lova att blunda hela tiden. 15 minuter skulle det ta.
Tänker inte säga så mycket mer om det här, men kan berätta att teknikern var grymt tålmodig med en helidiotisk medelåders skakande kärring.
Jag klarade 5-6 minuter så det blev en bild iaf, hoppas det räcker.
För det blir ingen mer gång.

Isf får de söva mig...

1 kommentar:

  1. Kramisar och våta (pudel-)pussar från Varberg! ;)

    SvaraRadera