söndag 24 maj 2015

Trevlig middag, fönsterputs och trapptvätt

I eftermiddags blev det en trevlig stund med Daniel och en av hans vänner. Middag efter önskemål: pannbiff, potatismos, sås och majs. Thomas jobbar och Linda är sämre, så vi fick klara oss själva. Men jag ska nog få hit dem snart igen. Det blir inte så ofta vi träffas, men jag hoppas att det ska bli lite tätare nu i sommar när man kanske kan locka med lite grillat.. Eller pannkakor. ;)

I går blev det storstädning i trädgården. Vi köpte en högtryckstvätt i förrgår som testades. Nu har vi rena trädgårdsmöbler, en mycket ren entrétrappa, och några plattor fick också en testbehandling. Vi vet också dels att plattorna någorlunda tål att högtryckstvättas och dels att vi ska vända oss från huset när vi använder tvätten.. Har man inte jobb, så skaffar man sig.
Tror vi kommer att få en hel del användning av vårt senaste tillskott i maskinparken!

Samtidigt köpte vi en sådan där fönstertvätt som alla pratar om. Den ska ju vara så himla bra sägs det. Nu är jag ju ganska skeptisk till undermaskiner så jag trodde väl egentligen inte på det så mycket.
Men hej och hå så fel man kan ha. Var tvungen att testa den idag på vårt allra mest smutsiga fönster. Och den är faktiskt så bra. Några sprut från en flaska, lite tork med en skrapa med mikrogrej på och sedan några långsamma drag med maskinen - klart! Väldigt fint blev det!
Mycket imponerad faktiskt. Nu ska här tvättas fönster!
:)

Min nya älsklingsgrej
Kärscher Fönstertvätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar