onsdag 13 maj 2015

Trött

Den senaste tiden har tagit ganska hårt på kropp och själ märker jag.
Minnet lever sitt eget liv och kroppen bråkar lite.
Men nu ska saker och ting lugna ner sig, och jag hoppas och tror att sommaren ska bli den bästa på länge så vi alla får återhämta oss. :)

Idag åkte Linda jag på en liten tripp till tandis, Frölunda Torg, Maxi på 421 och Ikea. Men tunna plånböcker och lite ont om tid, blev det inte så mycket handlat, men bonusen blev att vi hann en liten sväng runt Järnbrott.
Oj, så annorlunda det är nu! Det är bara 6 år sedan vi flyttade, men under den tiden har Järnbrottsskolan stängt och rivits. Nu har ett stort bostadsområde med massor av flerbostadshus och några radhus byggts upp. Och det är verkligen en förbättring! Det har blivit väldigt fint. Men när man läser vad det kostar att bo där, blir man lite mörkrädd. Det är inget för låginkomsttagare precis..


Järnbrottsskolan (Bild från internet)

Några av husen som nu ligger där skolan förut låg
(Bild från internet)

Radhus som nu byggts där skolan låg
(Bild från internet)
Mer ska byggas i Frölunda. Runt Frölunda Torg planeras 600(!) lägenheter och fler är visst på gång. Spännande, planerna ser fina ut iaf, och det påstås att det ska byggas billigare lägenheter. Det är jag inte så säker på, men hoppas kan man ju.
Väldigt bra att det byggs är det, för bostadsbristen är väldigt stor. Jag är enormt glad att ungarna har sina lägenheter, det är banne mig inte lätt att komma över  bostad till överkomlig hyra i bra områden.

Apropå det, jag hoppas snart kunna visa någon bild från Lindas nya lägenhet, den blir jättefin! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar