onsdag 23 september 2015

Nedräkning

Nu ska det snart tas tag i viktväkteriet igen. Men några dagar till utan poängräkning blir det.

Idag var Linda och jag på Kvantum Munkebäck och handlade. Som av en händelse hade jag råkat beställa räkmackor till oss, för vi hade bestämt att jag skulle hjälpa henne med lite hårfärgning. Jag tyckte det passade utmärkt att ta en fika också. De har väldigt goa räkmackor på Kvantum och man kan få dem glutenfria också.
Vi har haft en mysig eftermiddag, och jag hoppas att håret blev bra :)

Bildresultat för räksmörgås ica

Ikväll har jag annars fixat lite i datorn, som strular igen. Men jag hittar inga fel, har kört flera olika tester. Hoppas den håller ett tag till..
Kvällsfika med lite glass och sockerfri nyponsoppa (min nya last) blev det också.

Nu ska jag skrämma upp mina bekväma hundar och se om jag kan få med dem på en liten kvällspromenad. Igår fick jag dra dem ut i kopplen, den var ju vått ute.. xD

På lördag blir det en sväng till Veddige. Vi ska hem till Thomas kusin och äta kräftor. Det ska bli jättekul, för vi träffas sällan. Thomas syskon, de andra kusinerna, mamma och moster kommer också. Eftersom det serveras Västerbottenpaj (så gott!) så har jag beställt en stor räkmacka med extra räkor. Jag tål ju inte lagrad ost, så jag får låta bli pajen. Kan ju sno en kräfta också, för jag beställde ett helt kilo till Thomas. Några öl eller glas vin blir det nog också, eftersom älskling kör. :)
Linda, den raringen, erbjöd sig att komma hem och passa hundarna så vi slipper titta på klockan, jätteskönt! Får väl se till att det finns lite kålpudding kvar i frysen, och en kräfta eller två..

SEDAN blir det poängräkning, och inget slarv.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar