söndag 20 september 2015

En go' helg

Jag har haft en riktigt, riktigt bra helg hittills. Igår var Linda och jag ute och handlade på Kvantum och Allum. En mysig stund, med ett o annat garv.
Sedan tog jag ledigt från innebandymatchen jag egentligen skulle varit med på. Kände mig trött och hade ont. Så det blev soffhäng med Thomas. Det hade förstås inte varit några problem på matchen, killarna vann komfortabelt med 9-3 mot Öckerö i Göteborgs senior DM. Känns bra inför serien, för vi kommer att möta dem där.
Idag fortsatte segertåget för mitt Zenith. Vi mötte Hisingskärra i vår andra DM-match och vann med klara 13-5. De spelar i en lägre division, så det var inte konstigt att siffrorna blev relativt stora. Trots att vi åkte med reducerat lag. Fin förstärkning hade vi - Jens gjorde debut i sista perioden och fick ett assistpoäng. Och en utvisning.. Ajajaj!

Jens i full karriär! 
"När Jens springer står resten stilla"
Nytt ordspråk.. ;)


Kvällen har avslutats med Frölundaseger (hockey på TV), grillad kyckling med vitlöksbröd och sockerärtor, och så höjden av nostalgi: Jag fick tag i Salta Katten och Viol Pastiller när vi var ute och handlade igår! När jag var liten fick jag en ask av varje som lördagsgodis av farmor. Vi gick alltid till affären vid tågstationen i Mala varje lördagsmorgon och handlade det. Och tänk att det smakade lika gott! xD

Bildresultat för salta katten
Kärlek!!! :)
Förhoppningsvis fortsätter helgen lika bra i morgon.På kvällen ska vi till Daniel. Han och Karin ska bjuda oss på middag. har försökt att luska ut vad vi ska få, men det är tydligen hemligt. Trevligt ska det bli iaf! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar