söndag 14 februari 2016

Veckorna rusar

Det är så skönt att ljuset kommer igen. Den mörkaste tiden är gjord, och nu kommer snart våren.
Även om det blev ett visst bakslag igår när det helt plötsligt ramlade ner snö och blev minusgrader. Bara någon cm knappt, tackolov.

Det blev ingen förfärlig viktuppgång förra veckan trots semlor och annat gott. Ingen nergång heller, men nöjd ändå. Nu ska jag försöka komma underfund med varför det går så himla trögt med det nya Viktväktarprogrammet. Börjar fundera på om det kan vara så att jag äter för lite, bla kolhydrater. I den gamla programmet åt jag mer bröd, ris och pasta. Nu "kostar" det så mycket att det nästan inte blir något alls. Har också fått färre poäng att äta, så kanske måste jag äta av bonuspoängen?
Fullständigt obegripligt för er som inte känner till VV, men det handlar om mängd och balans i kosten. De har ändrat ganska mycket i kostprogrammet, och min viktnedgång fungerar inte alls lika bra nu. 
Funderar vidare..

Daniel och Linda kom hit på middag i torsdag, jättemysigt. Nu kommer Karin hem snart, bara 1½ vecka kvar, så sen är gänget samlat igen :)

Nu ska jag fixa lite middag och mellanmål. Ska bara vara lite mer noggrann med vad jag häller på mina äpplen ikväll. Igår skar jag ner ett äpple i bitar, hällde på kanel och stoppade in i micron. Tänkte äta det med vaniljkvarg, det är så gott. Började värma min äppleskål och ur micron kom ljuvliga dofter - av curry... 
Det passar inte så himla bra med vaniljkvarg.
Nytt försök blir det nu.

Ha en go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar