lördag 6 februari 2016

Jobbig vecka

Det har varit en lång, jobbig och tung vecka.

Idag var vi på Barbro's begravning. Min svärmors syster, som en efter en tids sjukdom somnade in för knappt två veckor sedan. Det blev en vacker minnesstund i Fässbergs Kapell, och sedan åkte familjen till Långedrags Värdshus där vi åt en god lunch och hade en go stund tillsammans.

Det har varit mycket den här veckan, diverse möten som varit ganska påfrestande. Inget allvarligt, men inget jag vill skriva om här.

Sedan krånglet i innebandyn. Det som hände var att tränarna inte fungerade tillsammans. De hade helt olika syn på hur laget skulle spela och hur man handskades med problemen som uppstod. En tränare (den assisterande) hoppade av för två veckor sedan eftersom situationen till sist blev helt ohållbar.Vi pratade en hel del han och jag, och jag förstår hans beslut till fullo. Även om jag definitivt inte ville detta. Men som vi båda misstänkte så fungerade det inte alls sedan, och den huvudtränaren fick sparken av klubben förra helgen. Det här låter nog lite underligt, men av hänsyn till de inblandade vill jag inte skriva mer än så.
Hursomhelst, så fick vi en ny tränare i tisdags och två av spelarna bli assisterande. Jag är kvar, och får väl kanske lite mer att göra, men det är ok - jag har inte tagit i speciellt hårt så det är lugnt.  Nu hoppas jag vi att vi ska få lite harmoni och konsekvens i laget.
Vi fick en kanonstart med den nye tränaren - han och assarna rörde runt lite i formationerna och jag vet inte om det var det, chock eller helt enkelt en vilja att vinna som kom fram - vi vann iaf mot allsvenska Lindås i semifinalen i DM! Det ska ju egentligen inte vara möjligt, dessutom kom de med sina två bästa femmor. Förmodligen var de så säkra på att de skulle mosa vårt Div 2 lag, som dessutom hade haft två turbulenta veckor bakom sig, att de inte tog i från början. Gör man inte det så är det svårt att ställa om. Bra för oss, för du är vi i final i Göteborgs Distriktsmästerskap för seniorer. Inte illa!

Men det har tagit på krafterna, både fysiskt och psykiskt. Ganska ordentligt.
Så nu blir det vila i helgen. På söndag kväll spelar vi seriematch i Landvetter, och kanske tar jag en sväng till Mölndal och tittar när Daniel spelar sin andra seriematch sedan han kom hem.

Thomas börjar jobba i morgonkväll efter nästan en månads semester. Han har monterat in ett nytt skåp till kyl & frys i köket och det blev jättefint. Nu känns köket äntligen färdigt!
Han är världens bäste, min älskling! ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar