lördag 21 maj 2016

Skön lördag

Slappar i soffan efter att ha fått gjort en del idag.

Lagade lasagne som var klar före frukosten, nästan iaf. Lite plockande, mailande och annat pyssel och sedan blev det en stunds soffhäng när Thomas vaknade.
Han åkte iväg till Mona en sväng, och då gick jag ut och planterade växterna jag köpte när Linda och jag var i Varberg.
Det blev ganska ok tror jag, Kanske inte riktigt som jag tänkte från början men det ska nog växa till sig. Ska köpa någon mer vinbärsbuske och lite mer grönsaker, kanske någon mer kruka också.
När jag väl var klar, kom regnet på allvar. Vältajmat, jag behövde ju inte vattna så mycket.
Bilder får det bli en annan dag av den anledningen.

Nu hoppas jag att det fina vädret kommer i morgon så man kan njuta av allt det vackra från bersån. Där har jag förresten hängt ampeljordgubbar, det ska bli spännande att se om det blir något - om hur de smakar!
Roligt att äntligen få tid, lust och ork att plantera lite blommor, bär och grönsaker. Tyckte ju om att pyssla (lite) på Antenngatan, men sedan vi flyttade hit har det inte blivit så mycket. Men nu så..!

Vm-hockeyn tog ett tvärt slut för det svenska laget, inte så otippat. Nu får vi hoppas finnarna tar guldet! Sitter just och slötittar på semin mellan Kanada och USA - hoppas på Kanada.
Final i morgon som jag kanske tittar på - om det inte är berså-väder..

Nu: Kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar