torsdag 12 maj 2016

Liten uppdatering

Det har varit mycket de senaste veckorna. Dessutom strålande väder, så dator och blogg har fått ta en paus - igen.

Linda's kalas blev väldigt lyckat. Vi lyckades duka så att alla 16 närvarande fick plats i hennes tvåa - och dessutom kunde röra på sig hjälpligt. Smörgåstårtorna blev väldigt goda, och Lindas bakverk ännu bättre. Så en väldigt lyckad dag för min fina dotter!


Vila ett par dagar, med lite allmänt småplock, några möten och sedan var det dags för 4 dagars innebandycup, tack o lov, här i Göteborg. Killarna var grymma som vanligt, de hjälpte mig med kånkandet och dessutom blev vi helt otippade tvåa i turneringen! Trots att jag var coach.. 
Inte dumt alls, vilken säsong vi har haft, trots strulet med tränare.
Nu har jag gett sportchefen och styrelsen besked om att jag fortsätter en säsong till. Har tuggat ett bra tag på det, fick två andra erbjudande som var väldigt svåra att tacka nej till. Skulle få jobba med människor som jag verkligen tycker mycket om och respekterar, och dessutom har vansinnigt roligt med.
Men jag trivs bra i Zenith och har nog en hel del kvar att ge där. Så jag stannar iaf ett år till.
Skönt att det är klart, har funderat länge nu - det har varit ett jättesvårt beslut.

Helgen slutade tyvärr i moll. Anneli fick åka in till sjukhuset igen med ett krampfritt anfall. De håller ju i sig i nästan två dygn, så de tar hårt på min fina lillasyster. Nu hoppas jag att hon ska hämta sig snart igen! ♥

Denna veckan får gå i vilandets tecken, är lite trött och värkig efter två ganska tuffa veckor. 
Men så roligt det har varit! 
Det bästa?
Att se glädjen i Linda's ansikte över att nästan alla i familjen kom till hennes kombinerade 25/26-års-kalas/inflyttningsfest och hade det så trevligt, var så roligt. Hon har drömt så många år om att kunna göra det här, och nu blev det äntligen så. Det var nog den allra bästa presenten för henne! ♥

Nu: Tandläkarbesök! Isch..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar