torsdag 17 november 2016

Fina besök

Haft en mysig kväll med den här vackra, goa tjejen:

Bilden tog Lindas kompis Emelie för ett tag sedan

Skrev ut biljetter och kollade att allt var ok inför Lindas och Emelies resa till Rom i morgon. Hon har planerat lite, men mest har vi velat runt på olika nagelsidor - hon råkade slå i en hand så två nya, fina naglar gick sönder. Hennes nageltjej hinner inte fixa det, så Linda fick leta rätt på ett annat ställe som kan laga lite snabbt innan de åker.
Jag gjorde Flygande Jakob som vi smaskade i oss, och eftersom jag som vanligt inte har riktigt koll på  hur mycket jag lagar, kommer Thomas och jag att äta det i ett par dagar nu..

Det kan iofs vara bra att laga storkok, och inte riktigt hinna med att frysa in det. Gjorde gulash i slutet av förra veckan, det blev några liter förstås. Tur var ju det för precis när vår match skulle börja i lördags, smsade Daniel och undrade om han och Karin kunde titta in på middag ett par timmar senare. 
Och det ville jag ju väldigt gärna - så hem med racerfart efter matchen, på med en gryta potatis och slänga på storgrytan med gulash på värmning. Fryst kladdkaka med vaniljglass och middagen var fixad. Lätt som en plätt! 
Puh.. ;)

De här raringarna träffar jag alldeles för lite
Jätteglad när de dyker upp, världens finaste son och svärdotter!
Bilden från Australien i januari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar