lördag 1 december 2018

Ambitionen är större än förståndet

Jag blir lite trött på kroppen ibland. 
Och mig själv och min vilja.
Iaf idag. 
Tänkte fixa adventsfint, laga en lasagne och sätta upp våra ljusslingor i trädgården, men resultatet av mina fånigt stora ambitioner blev förstås bara en tummetott.
Satt upp julgardiner och adventsstakar/lampor i fönstren och röjt undan lite, men sedan blev det stopp. Nacken gav mig några riktigt bedrövliga timmar, så jag fick stoppa där.
Ingen lasagne och inga ljusslingor, det får bli senare i veckan..
Irriterande.
Tröttsamt.
Självklart dumt.
Väldig mycket jag.

Så jag multitaskade framför datorn och TV'n istället. VM i innebandy har börjat och jag var ju tvungen att titta på matchen mellan Sverige - Finland. Men Canada mötte ett överlägset Slovakien, och den matchen var också ett måste. Tre av Canada's spelare har nämligen tränat med oss under hösten, och det har varit en trevlig bekantskap. De kommer ju att få det svårt i VM, men det är makalöst fokuserade killar. Bara en sådan sak som att de har 35 mil till hemmamatcherna hemma i Canada.. 


Nåja, lite mys blev det iaf, och nu sitter Thomas och sover gott i soffan med fjärrkontrollen hårt i handen. Han tittar på något tyskt program om neutroner.. 😇😂😂😍
Tror att jag ska väcka honom och fråga om vi ska titta på en film istället!


Önskar alla en fin 1:a Advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar