fredag 13 september 2019

Ny mobil och ny bredband/tv-leverantör

Allt på en gång, det är lika bra det!

Det fick bli en ny mobil.
Insåg att det inte är lönt att lägga flera tusen på en reparation på en mobil som används 24/7 och är 3½ år gammal. Iaf får det vänta, jag är ju beroende av att kunna finnas tillgänglig, både privat och i innebandyn.
Så Linda och jag åkte och handlade en ny, grönskimrande Samsung s10e. Den är av senaste modellen, men en mer budgetvariant av de dyrare flaggskeppen. Ganska lik min gamla i hanteringen tackolov, de nya grejorna kan jag lära mig efter hand.
Den är snabb, har 4 gånger så stort minne (himla bra!!) en kamera med funktioner som kommer att ta mig flera år att komma underfund med, den kan prata med mig (inte inkopplat - än) och känna igen mina fingeravtryck och mitt ansikte (stackar'n).
Och.
Det går att ringa och skicka sms också!

Bildresultat för samsung s10e

Snygg, eller hur?

I natt ska jag förhoppningsvis byta tv-boxar och router, så Teliaabonnemanget kan komma igång. Telia Play funkar redan på datorn och mobilen, men Comhem måste släcka sin signal innan jag kan koppla in router och TV. Tror jag iaf..
Com hem har iaf stängt mig ute från "mina sidor" så det är på gång iaf.
Hoppas att det ska fungera smärtfritt, men man vet ju aldrig.

Idag skickade Linda in ett yttrande till Förvaltningsrätten angående Sjukersättningen. Försäkringskassan hade svarat på överklagandet och det är inte vackert. Kränkande är väl de snällaste man kan säga. Dessutom kommer det fram att FMR inte ens har läst läkarutlåtandet som hon ska bedöma, utan bara fått det "muntligt relaterat" Hur rättssäkert är det att bedöma en persons arbets/aktivitetsförmåga resten av livet genom ett telefonsamtal från enbart den ena parten..? 
Arg är väl det minsta man kan kalla mig.
Men så har ju Linda fått en bra jurist. Han är snabb, kunnig och mycket noggrann. Nu har hon skickat in yttrandet på FK's bemötande - och så bra det är.
Hoppas Förvaltningsrätten anser det också.

Helgen ska annars gå i vilans tecken tror jag. Städa lite, rensa något skåp kanske. Och på söndag blir det middag hos Daniel och Karin. Saknar dem, så det ska bli mysigt!

Ha en fin helg därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar