lördag 14 september 2019

Hälften klart

Puh, fick igång internet idag.
Försökte länge i natt, och var minst sagt frustrerad. Jag fick igång wifi'n på mobilen, och sedan åkte jag ur och kom inte in igen.
Upptäckte också att trots alla turer hos kundtjänsten hos Telia med koll av startdatum på alla abonnemang - har de missat att lägga in själva tv-accessen..
Suck.
Att Telia inte har telefonsupport på helgen upptäckte jag också.
Det glömde jag att kolla när jag bytte leverantör..
Suck. Igen.
Jag upptäckte för en stund sedan att det finns en väl dold support på FB, man kan chatta med kundtjänsten där. Och fick reda på att den där killen jag pratat med massor av gånger antingen inte hade koll, trots kontakt med teknisk support - eller helt enkelt inte var sanningsenlig.
För TV'n får ingen access förrän på måndag - för bredbandet måste komma igång först, och dagen efter startar tv'n - om det inte är helg..
Dubbelsuck.
Men jag lärde mig iaf hur jag kan använda mobilens hotspot så jag kan komma ut på nätet med datorn, inte dumt.
Tack vare min egen support-Linda.

Tydligen har bredbandsaccessen iaf startat på rätt dag, så det fungerar äntligen. Nu är ju tekniken så finurlig, att vi kan streama allt på tv'n via datorn, så Thomas (och jag!!) får se Frölundas första seriematch för säsongen trots allt.
Wifi'n är väldigt snabb, jag tror att routern är väldigt mycket bättre än Comhem's, så inga hack i streamingen.

Puh.
Igen.

Kontakta supporten?
Visst, på måndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar