fredag 13 mars 2020

Det kommer att bli tufft

Nu stängs väldigt mycket ner runt omkring i världen, och här hemma.
Det känns oroligt, men nödvändigt.
I IK Zenith har vi stoppat upp allt, inga träningar tills vidare. Det är ju lite splittrade tankar när det gäller barnverksamheten, men Innebandyförbundet har tagit beslut, och då följer vi självklart det.

Såg en presskonferens med Stefan Löfven idag, och den var bra. Jag tycker att de gör ett gott jobb, de tar det på allvar men skapar inte panik. Sätter in de åtgärder som behövs, och är tydliga med att det kan skärpas, snabbt.

Jag blir oroligare för hur det ska gå för Linda och hennes sjukersättning, att FK inte kommer att ha tid att hjälpa henne med den sjukskrivning som behövs tills vidare.
Att mina kära "gamlingar" ska bli sjuka..

Men något som jag helt enkelt inte kan förstå är den ohejdade bunkringen som just nu förekommer.
Jag har ju sett bilder på tomma hyllor lite här och där på FB, och tyckt att oj, typ..
Men att uppleva Kvantum Munkebäck ikväll var verkligen ganska skumt.Några av butiksmedarbetarna, ett par kunder och jag stod och funderade över hur folk handlat - för det fanns fortfarande mycket att handla trots allt.Framförallt om man gillar goda bakverk, mûsli och kött.
Morötter, paprika, lök - slut.Pasta av alla de former och ris - slut.Cook-in såser, halvfabrikat, soppor - slut.Knäckebröd, Bregott, hushållsost (!!) - slutOch så toapapper - det fanns inte en rulle kvar!Men vaniljsemlor, potatis och färska tjocka revben fanns ;)
Jag undrar lite när man ska äta upp allt? Och tror man på riktigt att toapappret ska ta slut? 😲🤔
De stackars butiksmedarbetarna lär få jobba hela natten - för i morgon kommer hyllorna vara fulla igen. Och så kan de ta ner lapparna som berättade att "visst bunkringsbetéende hade setts i affären, men i morgon finns allt i hyllorna igen" 🙈
Men det där med toapapper och hushållsost - det var lite över det vanliga..
Ärligt talat, vad är det med folk??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar