lördag 12 februari 2022

Lilla skrutthund

Så var det dag igen.
Igår kväll/natt började Ella "stretcha" igen. Det började på nattpromenaden, lugnade sig igen, och sedan började det en stund efter de kommit hem. Jag vaknade av att hon kom upp till mig, och sedan började bädda, rusa ner på golvet, undersöka baken, bita i baktassen och så började stretchningarna. Det var vid halv fem tror jag.
Jag klädde på mig och gick ner till Thomas.
Det höll på i mer än två timmar totalt, även om det var pausar. Jag kom i säng igen vid sju, så jag är lagom trött idag.
Nu lyckades vi filma henne, och jag har skickat in nästan tio minuter film till Blå Stjärnan så veterinärerna får se hur vad som händer. Det är som om hon har två olika problem, Lina, neurologveterinären skulle komma på onsdag, så jag hoppas vi kan få tid då.
Den nya medicinen räcker helt klart inte, men vi vill helst slippa den gamla för den funkade inte mentalt alls, eller få något som lugnar som komplement.
Vi får se hur det går, vi vill nog ha en grundligare undersökning, för vissa symptom dök upp efter operationen i somras.

Märta, vår bruna skönhet på fyra hjul, klarade besiktning utan några problem. Det tog inte ens fem minuter, och min lättnad är som vanligt lika stor som när jag får gå från tandläkaren.
Nu ska jag skriva ut matchprotokoll för i morgon, fixa lite fruktsallad och mysa en stund med alla hundarna - och Thomas 💗 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar