fredag 4 februari 2022

Såpan slinker vidare

Idag har jag fortsatt min jakt på Göteborg Energi för att få reda på hur man gör för att koppla bort gaspannan och ändå behålla spisgasen. Flera timmar i telefonkö, samtal med diverse olika kundtjänstmedarbetare, alla väldigt rara och hjälpsamma, men ack så okunniga när det gäller gasavtal.. Jag har fått reda på i olika versioner hur jag ska avsluta mitt gasavtal - kruxet är att jag ska ju ha det kvar. 
Jag vill inte säga upp det.
Jag vill bara koppla bort gaspannan.
Och iofs säga upp serviceavtalet, men det löser sig kanske.
Sedan
Nu satt jag och letade efter auktoriserade gasinstallatörer som kanske skulle kunna hjälpa oss. Det enda som kommer upp är - tadaa -  Göteborgs Energi.
Men jag ska ändra sökord, det borde ju finnas fler.

I morgon ska vi tacka ja till en offert från Greenpeak i Sävedalen. Leno, som var här igår,  rekommenderade en Thermia luft-vatten värmepump. Det är en pump vi kollat på, och som verkar bra. Vi kommer att få allt fixat å två, tre dagar, vilket gör att vi faktiskt inte behöver vänta till våren, utan kan bort gaspannan och inmonterat vårt nya system väldigt snart.
OM jag kan få löst hur man löser pluggningen av gasen..
Men jag är ju som ni vet, väldigt väldigt envis.
Så det ska nog lösa sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar