måndag 31 januari 2022

Blå Stjärnan

Det fick bli en sväng till Blå Stjärnan iaf.
Ella fick problem även natten till idag, det höll på i flera timmar. Hon sov på förmiddagen, men sedan började det igen. Det är så jobbigt att se henne hålla på, hon mår så dåligt, och vi blir också helt utmattade.

De tog blodprov, misstanken var ev bukspottkörtelinflammation, men proverna var perfekta. Veterinären kände över varenda millimeter på Ella, och han kunde inte känna något avvikande. Buken helt normal, ryggrad, höftleder, muskler, allt under svansen, urinprov.. Allt är bra. Eftersom hon äter och dricker bra, har perfekt avföring och kissar som hon ska (även om hon har ett annat "sikte" än alla andra tikar jag sett) så tror han inte på magkatarr.
Så han har tre utgångsvarianter.
Fodret (det tror varken han eller vi på, egentligen)
Biverkningar av medicinen (kan vara)
Att det faktiskt är neurologiskt, kanske medicinen inte verkar ännu. Hon har precis gjort läkemedelsbytet, så halterna är nog inte rätt ännu.
Nu ska han iaf konsultera Lina, Ellas goa neurologveterinär om ca en vecka, så får i se vad hon säger.
Jag hoppas, hoppas, hoppas att det går över av sig själv, att det är obalans i medicineringen fortfarande och den stressiga lördagen som utlöst detta.

I morgon hoppas jag på vila, är fullständigt slut. Det har inte blivit mycket sömn sedan jag gick upp i lördags morse. Hann inte till träningen ikväll, och det var skönt
Nu sitter jag i soffan, och den här sötnosen vilar ut bredvid mig.


Min lilla skruttfia  ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar