söndag 20 januari 2008

Roligare idag!

Killarna vann sin match, efter ett jättebra spel, och suverän inställning! Inget gnäll på domarna (som iofs var väldigt bra, men kan de ha domarkursen i färskt minne??) och en härlig kämpaglöd. Gôrkul!!

Och svenska handbollskillarna vann sin match stort, bra.

Tror att jag är lite (?) knäpp, vilken annan nästan (Obs, nästan!!!) 50-årig kärring håller på som jag? I morgon är den Scandinavium, tisdag och torsdag innebandy, helgen innebandy och däremellan lite mer handboll... ;D Men kul har jag iaf.

Vilket jag var tvungen att understryka till Sonen idag, när jag blev lite grinig på honom. Vi blev lite sena när vi åkte till matchen, skulle lämna Fred hos Syrran och hämta upp ett par stycken på vägen till hallen. Och som vanligt ville inte min varmblodige som ha något annat än t-shirt på sig, vilket jag inte ansåg räcka när det är 5+ ute. Diskussion uppstod, och den blev inte mindre när jag upptäckte att han "glömt" vattenflaskan igen. Han trodde att jag var irriterad för att jag var tvungen att gå iväg på morgonen igen, och att hans innebandy var jobbig för mig. Tackolov fick jag honom att förstå att engagemanget i hans sport gör mitt liv mycket roligare, utan det hade jag haft jättetråkigt. Till min stora lättnad kom responsen direkt, genom att han eftertryckligt sa ifrån att han tyckte det var toppen att jag var med, och att han dels ville att jag ska fortsätta och dels talade han om att de andra killade gillade mig. Skönt, man vill ju inte vara ett påhängset plåster...

Har just varit och hämtat Fred, han blev jättefin som vanligt! Men det märks att han snart är 9 år, han blir väldigt trött.
Funderar lite på hur vi ska göra med kastrering, får höra väldigt mycket olika från folk. Det kanske inte hjälper honom så mycket, och då är det ju ingen mening. Vi kan ju lämna bort honom den värsta höglöpsveckan när tikarna löper. Får väl tänka ett tag till.

Sonen har det kämpigt med gymnasievalet. Helst skulle han nog vilja slippa förståss, men det är ju inget alternativ. Så nu lutar det nog åt Aspero med innebandyinrikting eller Frölunda Samhäll ekonomi med innebandytillval. Men det är ju 11 dagar kvar, innan det ska vara inlämnat och klart.

Och så har solen visat sig en stund idag! Det har vi vinte varit bortskämda med den här vintern. Tänk så ljust det blir med engång!


Nöjd idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar