tisdag 26 februari 2008

Bokrean!

I morgon börjar bokrean! Det var jättelängesedan jag köpte böcker på den, men i år har jag faktiskt sparat presentkort som jag fått. Så nu ska jag gå och se vad jag kan hitta - tjocka böcker helst, deckare och SF gärna! Gôrkul!!!!! :D

Har sovit dåligt några nätter, i natt blev det bara 2 timmar. Det tog nog lite mer än jag trodde, läkarbesöket. Är inte rädd, men det är så många planer inför våren som kan gå i stöpet. Och sen har jag ju ingen aning om vad det innebär efteråt heller.

Dagen har därför varit väldigt lugn. Låg på soffan som vanligt en stund på morgonen efter att tonåringarna gått till skolan. Slötittade på tv och läste en deckare, åt frukost och gosade med hundarna. Tog en promenad mitt på dagen med vovvarna och sedan har varit lite pulande med 65:an, garage, p-platser och lokaler ska fördelas inför månadsskiftet. Några långa, trevliga telefonsamtal med goda vänner blev det oxå. Dottern och hennes nye pojkvän fikade med mig framför tv en stund - det blev iofs mest prat... ;)

Ventilerade med A hur jag ska göra i morgon. Hade ju bestämt att gå på matchen mot Luleå med min Gube, men en av innebandytränarna har tydligen bestämt att vi absolut måste ha möte om Falunresan i maj på killarnas träningstid. Han har bokat in en annan tränare, och det är ju gott så, men han brydde sig inte om att kolla om jag kan komma. Problemet är att det är jag som gjort så gott som hela planeringen inför resan, och sitter inne med all info... Så utan mig blir det ju inte mycket till träff! Och jag vill verkligen inte gå. Det är inte så många hemmamatcher kvar, och jag vet ju inte vad som händer om två, tre veckor. Förmodligen inget, men jag vet ju inte!!! Jag vill verkligen gärna gå på hockeyn och det är ju två månader kvar till resan. Tåg och hotell är bokat, uppförandecoden är klar, killarna håller som bäst på att maila in vem de helst vill bo med, budgeten är klar, deltagarlistan är oxå klar. Ledarna har fått uppgifterna via mail. Inte mycket kvar alltså, resten kan vi faktiskt inte göra förrän strax innan vi åker.

*suck* Jag får bestämma mig i morgon.

Hm, när jag läser det här så verkar jag ju änna deppig. Det är jag inte!!! Bara lite trött...


Vankelmodig idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar