tisdag 24 november 2009

Ganska händelselös dag


I dag har det inte hänt speciellt mycket.
Jag är grymt trött, har fått en riktigt envis, ihållande rethosta. Fick den förmodligen i present av min älskade son.. Grejen är det där med hostmedicin - som vanligt blir det lite halvdumt när jag tar medicin. Tog en halv dos igår ca kl 12.30 och tänkte att då kan jag köra till träningen kl 18.30. Jojo, det borde jag ju räknat ut med en lilltån att det inte skulle funka!
Hostan minskade visserligen, men huvudet hade ju inte kontakt med resten av kroppen förrän vid halv åtta... :/ Så Thomas fick köra ut Daniel till träningen. sedan kunde jag hämta - men visst är det för fåningt!!!????
'
Så idag blev det en liten, liten dos. Vilket gör att jag faktiskt kunnat måla lite, Linda och jag har handlat på Maxi i Allum (inte alls lika bra som den på 421!!!), och jag har stekt pannkakor. :)
Hockeyn hoppade jag över, Daniel och Thomas åkte till Scandinavium, och jag kollade på matchen på tv istället. Ingen kul match förresten, Indianerna förlorade hemma mot HV71.
'
Vi har målat nästan klart i hallen och matrummet, det blir jättefint! Ska måla två väggar en gång till och sedan fixa lite runt listerna. Efter det är det bara fondtapeten och golvet kvar! Golvet lär väl ta ett par dagar, men om två veckor är det nog dags för vardagsrummet. Tänk om vi hinner klart före jul, det hade varit härligt! Men det blir nog lite tajt.. Vi är lite slitna, guben min o jag, så vi stressar inte...
'
'
'
Hostar oavbrutet idag

1 kommentar:

  1. Då skall jag snart komma hem och hälsa på! Roligt att få se hur det blir!
    Kram
    Syrran

    SvaraRadera