onsdag 26 oktober 2011

Min otursfågel..

Fick skrämselhicka inatt när mobilen ringde 02.45, och det stod "Linda" på displayen. Hon började med att "Nu ska du inte bli orolig, mamma" - självklart stannade nästan hjärta!
Men jag tror att det inte var så illa iaf. Hennes fot hade svullnat upp till mer än dubbel storlek, på kvällen. Hotellet hon bor på verkar vara väldigt bra, det finns tillgång till läkare dygnet runt verkar det som. Hon hade fått träffa honom, och resultatet blev att hon fått ngt slags insektsbett. En spruta med vad hon fattat innehöll antihistamin och tabletter med antihistamin och antiinflammatorisk verkan fick hon, och så ska hon tillbaka kl 12.00 idag..
Har pratat med If, och de talade om hur hon ska göra. De är väldigt bra att ha att göra med när det händer något!

Så nu är det lugnt igen, men tycker lite synd om dottern - nu kan de nog inte ge sig iväg på heldagutflykten de bestämt sig för. Tackolov har de väldigt roligt på hotellet, de har ju lärt känna folk där sedan tidigare

Annars, ja vår plånbok blir tommare och tommare, nu får man leta djupt efter slantarna. I förra veckan gick avgassystemet sönder, så jag fick köra in bilen på verkstad. Det två sista bitarna fick bytas, och så fick jag reda på att det var trasigt framför katalysatorn också. Men det kunde bilmekanikerna fixa, så igår var jag där igen. Massor av pengar bara fladdrar i väg.. :(
Men jag kan varmt rekommendera bilverkstaden, HåGe Avgassystem! Fick snabbt tid, kostnadförslagen stämde på kronan båda gångerna och bilen fungerar alldeles utmärkt igen.

Nu är det dax för kaffe och frukost..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar